Friday, May 08, 2009

All of the times when everything is wrong
And you're feeling like there’s no use going on
You can’t give it up, I’ll help you work it out
And carry on side by side with you till the end
I’ll always be the one, a shoulder to cry on


Dr. Fadzilah Kamsah itu comel sangatlah. Dia ajar, kita kena selalu ingat pada pasangan kita. Kalau tiba-tiba teringat, tadah tangan dan doakan pasangan. Contoh doa dia beri, “Ya Allah Ya Tuhanku, aku mohon pada Kau agar gelapkanlah pandangan suamiku dari melihat perempuan lain dan cerahkanlah pandangannya untuk melihat aku dan ibunya sahaja.” Comel ke tak comel tu? Kan comel sangat, kan?

Kenapa Dr. Fadzilah Kamsah sangat berjaya? Saya rasa sebab cara dia beri nasihat sangat dekat di hati. Penuh hikmah. Guna contoh-contoh yang dekat dengan masyarakat dalam pendekatan yang mudah dan comel. Saya rasa sebab dia faham. Tak semua Motivator faham. Tapi Dr. Fadzilah, dia faham. And it helps that he has this adorable chuckle yang buat kita rasa happy.

Which reminds me, semalam ada kawan saya suruh saya jadi Motivator. Dia kata, kalau ada masalah, cerita pada saya, mesti dia rasa tenang. I was truly flattered. Ngeee. But I get that all the time from my best friends. After all, they don’t call me Biro Pengaduan AM for nothing. Hehehe. I guess I understand the need of a shoulder to cry on. Sometimes all we need is a listener, kan? I have my own ‘shoulders’; they come in the form of the best people in my life, my Mom, my Husband, my Kindred Spirit Far, my best friend Ayin and my darling angels. Kadang-kadang kita bukan mahu nasihat. Most of the time, kita hanya mahu seorang sahabat yang faham. Someone who we don’t have to explain ourselves to. And I thank Allah for He has blessed me with them. Saya harap saya sentiasa boleh jadi seorang sahabat yang baik dan membawa kebaikan.


In the words of Prophet Muhammad (s.a.w.), "The example of a good companion and a bad companion is like that of the seller of musk, and the one who blows the blacksmith's bellows. So as for the seller of musk then either he will grant you some, or you buy some from him, or at least you enjoy a pleasant smell from him. As for the one who blows the blacksmith's bellows then either he will burn your clothes or you will get an offensive smell from him."

Saya harap saya sentiasa dapat jadi penyebar wangi-wangian dalam hidup anda. Have a blessed Friday, sahabat-sahabat sekalian!

No comments: