Wednesday, February 18, 2009

Menarilah dan terus tertawa
Walau dunia tak seindah syurga
Bersukurlah pada Yang Kuasa
Cinta kita di dunia selamanya
Cinta kepada hidup memberikan senyuman abadi
Walau ini kadang tak adil tapi cinta lengkapi kita



1. Kalaulah aku “big and bright” macam Betty Suarez. Okay not the big part; the bright and bubbly and optimistic part. Aku suka betul siri itu kerana ia colourful dan ceria, tapi yang paling utama kerana aku suka Betty yang cukup positif. An epitome of optimism, that Betty is. She proves that with the right attitude, you can survive anywhere. After all, most of the time, it’s not WHERE you are, it’s WHO you are. Bukankah?

2. Kalaulah hari ini aku buka setin minuman gas tiba-tiba terjumpa ibu jari manusia (seperti Phoebe dalam episod FRIENDS pagi tadi) dan dapat USD7000 sebagai compensation, kan seronok. Okay, yucky, but seronok. Heh. Although if I fight in Court, I am confident I’d be able to get more. Ehem. Donoghue vs. Stevenson, anybody? Heh. Masalahnya aku tak minum minuman gas. Langkah pertama telah gagal di situ ya.

3. Kalaulah aku boleh menyanyi seperti Steve Wright (who is, by far, my favourite Season 8 American Idol female contestant), sudah tentu aku akan mencuba nasib dalam One In A Million. Bukan AF, sebab aku bukan nak popular. Aku cuma mahu satu juta. Kemudian aku boleh bercuti tanpa gaji dan bawa Suami dan keluarga aku berjalan satu dunia. Kemudian aku sambunglah jadi peguam seperti biasa. Boleh?

4. Kalaulah boleh kembali ke zaman belajar seketika, aku mahu! Tinggal di rumah comel Seksyen 7 with my girls. Menahan sejuk beku dalam Lecture Hall yang seperti Kutub Utara kemudian keluar nikmati White Coffee, Nasi Lemak Abang Mat dan Custard Pie ketika rehat. Ronda-ronda di Midvalley bersama girlfriends, kongsi makan Sushi King, tengok movie bodoh-bodoh alang, masuk semua kedai kasut tapi tak beli satupun, masuk MPH duduk berjam-jam tapi beli majalah saja. Bestnya zaman belajar! Jadi, buat sesiapa yang masih belajar, do not take for granted zaman itu, tau!

5. Kalaulah ada Doraemon, perkara pertama yang aku nak minta dari robot bulat biru itu ialah untuk dia bawa aku lompat-lompat di awan. Alangkah nyamannya. Scientifically, I don’t think that is possible (correct me if I’m wrong), tapi ya, kalau Doraemon itu boleh wujud, bukankah maksudnya anything is possible? Heh. Kindy nak join? Anyone else?


Akhir kata, these are another 3 of my favourite books:

Please be warned that this not an exhaustive list, maka mungkin aku akan kerap berkongsi buku-buku yang aku sukai supaya kalian boleh terus berkongsi buku yang kalian sukai! Masyarakat membaca, masyakat berilmu!

No comments: