Friday, February 06, 2009

I'm stepping around in the desert of joy
Baby anyhow I'll get another toy
And everything will happen and you wonder


Wafaa was wondering why in the world thousands of people turned up for American Idol audition when they can’t even sing to save their lives!

1. I (too) wonder: Why oh why? Are you tone-deaf? Are your family and friends tone-deaf as well? Atau mereka begitu bencikan anda dan mahu lihat anda malukan diri? Or you know that you can’t hold a tune but you just desperately crave for that 5 minutes of fame? Kasihanlah.

2. I wonder: Is she bitter because she has no friends or does she has no friends because she is a bitter person? Macam chicken and egg issue pula.

3. I wonder: Ada tak politicians yang belum corrupted? Bukankah ada pepatah Arab yang kata, kalau bersahabat dengan tukang besi, percikan apinya akan tidak dapat tidak, mencarikkan baju kita pula.

4. I wonder: How does it feel to be able to spend thousands of Ringgit in one go on one stupid handbag? Some handbags cost more dari apa yang aku dapat hasil jerih-payah makan gaji bulan-bulan, okay!

[Kartun comel not intended to insult / perli / menganggu jiwa sesiapa]

5. I wonder: Italians has this saying; “The sweetness of doing nothing.” Saya teringin mahu tinggal di Itali dan hidup gaya orang Itali, lepak-lepak minum-minum espresso di coffee shop; tapi Suami saya kata, “Kalau orang Itali buat, nampak macam enjoy life. Kalau pakcik-pakcik kat kampung melepak kat kedai kopi, nampak macam pemalas”. Betul juga. I wonder why?

6. I wonder: Will I be able to brave the crowd at the
Metrojaya Warehouse Sale? I’m not good with crowds. Not in pemalu sense like my dear friend Ayuni (alolo comel comel gadis pemalu). But in the sense that aku jenis malas meredah. Tapi the sale is up to 70%! Tempting, isn’t it?

7. I wonder: Kenapa ramai dispatch-rider di pejabat ini yang boleh kata TAK NAK jika diarah menghantar surat? Isn’t that what you’re paid to do? Have you ever heard me say TAK NAK to my boss when I’m asked to go to Court? Do you own the Firm? Don’t you know that sesiapa sahaja boleh jadi dispatch-rider, provided ada sebiji motor, hence you’re easily replaceable?

8. I wonder: Was the late Randy Pausch a mind-reader? And if he was, did he read my mind before he wrote The Last Lecture? I so agree with him on so many points. I like the book so much I’m going to make the book a birthday gift untuk semua kawan rapat saya yang suka membaca. Jika birthday anda sudah hampir, nanti-nantikanlah, ya!

9. I wonder: Mengapa saya suka lagu muda-mudi remaja? Saya suka lagu Destinasi oleh Bunk Face. Saya suka lagu Divine Masters (yang penyanyinya Lotter of AF4 fame itu). Saya suka lagu Sixth Sense yang mendayu tapi catchy itu. Adakah pengaruh adik saya yang muda-mudi remaja? Atau saya ini sebenarnya muda-mudi remaja at heart? Ehem.

10. I wonder: Why does lunch hour lenyap in a blink of an eye? Why does 30 minutes feels like 15 seconds jika klien tiba-tiba mahu legal opinion within 30 minutes? Mengapa oh mengapa masa berlalu pantas tatkala kita tak mahu masa berlalu pantas? Sigh.

No comments: