Wednesday, December 03, 2008

Television! Teacher, mother, secret lover!” - Homer Simpson


Hari ini saya senaraikan 25 Orang Dalam Televisyen Yang Saya Suka (tanpa mengikut susunan perasaan suka):

1. Lorelai Gilmore sebab dia cakap dengan laju dan witty.

2. The chef from the show Chef At Home sebab dia chef yang macho dan saya suka cara dia simpan bahan kering dalam jar yang tersusun kemas.

3. Dr. House sebab dia kerek yang kelakar.

4. Betty Suarez sebab dia positif yang mengkagumkan.

5. Mike Delfino sebab saya rasa dia hot lah. Kenapa entah.

6. Semua casts of FRIENDS sebab saya suka karakter kesemuanya. I can’t choose one even if I really have to. They complete each other.

7. Sylar dalam Heroes sebab saya suka bila di masa hadapan tiba-tiba dia normal dan berkaca mata comel dan punya anak serta rumah yang cantik.

8. Oprah Winfrey sebab show dia inspiring sangat.

9. Samantha Brown sebab saya rasa dia sangat warm dan engaging. Saya yakin dia memang friendly in person.

10. Ally Iskandar sebab dia mengacara dengan spontan dan bersahaja. Ibu saya memang his number one fan.

11. Nigella Lawson sebab kesemua yang dia masak nampak mudah, lazat dan cantik. Dia sangat cantik tapi lower body dia chubby betullah.

12. Ustaz Zamri sebab dia mengajar mengaji dengan begitu ceria.

13. Qushairi (Chi) of Destinasi Bajet fame. Sekarang dia ada rancangan baru, juga hari Rabu jam 9.30 malam. Juga best.

14. Derek “McDreamy” Shepherd sebab dia dreamy. D’oh.

15. Adlin Aman Ramli sebab saya suka lakonan dan karya-karyanya. Dia juga juri Akademi Fantasia yang paling menarik dan bijak.

16. Homer Simpson, sebab dia nget ngot and proud of it. Kan senang bila jiwa carefree dan tak pretentious langsung begitu?

17. Nora Danish sebagai Puteri sebab dia comel sangatlah.

18. Juga Kanchana Dewi sebagai Kamala sebab dia blur yang menceriakan (ya, saya suka siri Puteri sebab ia simple dan tidak menyerabutkan kepala)

19. That black dude in Whose Line Is It Anyway sebab dia pandai betul menyanyi dan berlakon dan berlawak secara impromptu. Yang lain-lain pun!

20. Nanny Fine, juga sebab dia positif yang mengkagumkan.

21. Pengacara E! Juliana Rancic sebab suara dia sedap dan dia isteri Bill Rancic. What a gorgeous couple!

22. Which reminds of Ivanka Trump, current co-judge of The Apprentice (or as Mr. Trump put it, ‘his eyes and ears’). The epitome of ‘beauty with brain’.

23. Anthony Bordain sebab saya kagum dengan keberanian dia mencuba apa saja makanan yang disuakan pada dia. Walaupun saya agak menyampah tengok dia hisap rokok tak henti-henti.

24. Fez of That 70’s Show, because now without Eric and Kelso, Fez (and Kitty) are the only penceria of the show. Where are Eric and Kelso? They’re too big now for TV, is it?

25. Kamarudin Mape because he broke the stereotype of prime time newscaster (if you know what I mean).


Itu saja Orang Dalam Televisyen Yang Saya Suka yang dapat saya fikirkan pada hari ini. Jika saya rajin, esok saya akan kembali pula dengan Orang Dalam Televisyen Yang Saya Tidak Suka.

No comments: