Monday, August 11, 2008

Kata Homer Simpsons: "Donuts. Is there anything they can't do?"


Pada hari Sabtu, kami membawa mertua ke Tesco Extra di Plentong. After battling the traffic and long journey, kami akhirnya tiba, lalu saya berkata, “This better be good” dan Suami saya menjawab “I was about to say the same thing”. Well, fools seldom differ.


Kami melangkah masuk dan tekalah perkara pertama yang saya nampak?

Oh Big Apple, saya sungguh suka! Saya lantas beratur
dan membeli a box of 6. Saya terus menjadi suka akan Tesco.



Ya, we ended buying more than we were planning to. Kerana pilihannya begitu banyak dan harganya lebih murah. Wow wee. Antara steal of the day ialah 4 ekor ikan patin sederhana besar, segar ya, pada harga hanya RM1.50 setiap ekor. The Husband went crazy of course (kerana dia suka membeli barang basah). Kami rasa banyak kami berbelanja, tapi bayaran mencecah RM123 sahaja. Dan itu untuk 2 buah rumah ya. Kini saya faham mengapa sahabat saya Kimi dan isterinya gemar membeli-belah di Tesco.


Pada hari Ahad pula, saya mengikut Suami bertemu kawannya
di mana saya telah menghabiskan masa melakukan Sunday ritual saya:


NST Wonderword puzzle. Saya sungguh suka!


Kemudiannya, saya bertemu kawan-kawan lama saya iaitu Bantoot a.k.a Cik Dina Cun serta Fadhm. Kami berbual-bual like there's no tomorrow. Sungguh gembira. Kemudiannya saya telah tidak mengendahkan nasihat Dod dan Cik Dina and went on and watched The Mummy: Tomb of the Dragon Emperor. Oh my, sila jangan menonton melainkan anda menghidap insomnia.


Owh dan Cik Dina telah memberikan kami a box of:

Ya, nampaknya ini adalah minggu donut, khas untuk menggemukkan kami.


Akhir kata, disebabkan bukan semua dari kita adalah Pak Menteri dan kroninya atau berkahwin dengan Pak Donald Trump atau dilahirkan dalam dulang emas atau Facebook millionaire atau dari keturunan Di Raja, lalu adalah menjadi keperluan untuk kita berbelanja dengan bijak. Jangan bayar lebih, kecuali untuk kualiti dan/atau kuantiti.

D'oh, way to go, Captain Obvious :P

No comments: