Friday, March 07, 2008

Isteri cerdik yang solehah
Penyejuk mata, penawar hati, penajam fikiran
Di rumah dia isteri, di jalanan kawan
Di waktu kita buntu, dia penunjuk jalan


Alhamdulillah :) Seakan terhapus sesak di dalam dada ini kerana he will be coming home menjemputku untuk ke sana. I thought I am strong enough to face the transition all by myself. But surprisingly (to me), I am not. After I broke down, he realized that I have no strenght to do it on my own lantas dia akan pulang menjemputku :) Lalu kini aku terasa seperti bunga-bunga menjadi mekar dan burung-burung berterbangan riang di sekelilingku. Seriously. Teehee.

Speaking of keriangan bunga dan burung reminds me of AI contestant, Brooke White. She is by far my favourite female contestant; with her powerful vocal and pretty, pretty face and sunshine-y personality. Notice how she always wears orange? Orange suits her to the E! (Huh? Heh) Watch my 2 favourite performances of hers
here and here.

Dan kerana hari Jumaat adalah hari saya menasihati dan memuhasabah diri (terasa lama tidak menulis begini), juga sempena perkahwinan dua sahabat saya esok, saya ingin berkongsi nasihat Rasulullah SAW ini kepada puterinya Fatimah: "Ya Fatimah, yang lebih utama dari itu semua adalah keredhaan suami terhadap isterinya. Jika suamimu tidak redha denganmu tidaklah akan aku doakan kamu. Tidaklah engkau ketahui wahai Fatimah bahawa redha suami itu daripada Allah SWT dan kemarahannya itu dari kemarahan Allah SWT?" Sila ke sini untuk membaca nasihat penuh yang sungguh indah dan bermakna :)

No comments: