Wednesday, December 12, 2007

You gotta be cool, you gotta be calm
You gotta stay together
All I know, all I know, love will save the day



I have a weakness for drivers yang mengangkat tangan politely untuk meminta laluan atau memohon maaf. It is such a polite gesture that it brings out the best in me. Ngeee. Simple, bukankah?

An Indian couple, a Chinese girl and yours truly (obviously a Malay) sedang menanti untuk melintas jalan. Apabila lampu pejalan kaki berkelip-kelip hijau, tiba-tiba Indian lady tersebut tergelincir lalu jatuh, and automatically, the Chinese girl and I rushed over to help her up. Heh. That looks like something that you can find in any Yasmin Ahmad’s interracial harmony advertisement, kan kan kan? Aku masih tersenyum bila teringat. Ngeee. Ya, saya optimis tentang keharmonian kaum. Ini negara kita bersama.



Kanak-kanak memahaminya.
Aawh, who doesn't love this ad, eh?!

No comments: