Friday, March 23, 2007

Be careful of your thoughts,
they may become words at any moment




Aku nyanyuk lately ni. Misplacing stuffs like mug, documents, handphone. Eh rasa letak kat sini tadi, mana pulak fail aku ni? Eh rasa macam amik air tadi, kat mana mug aku? In the Boss’ words, “Haai AM, muda2 dah pelupa?” Pelupa? Short attention span? Tired? Unfocused mind? Huhu. God forbid.

Asni tagged me with 6 Weird Things About Me TAG. One tough TAG this is. Bukan sebab tak ada apa yang pelik tentang aku, tapi sebab bila aku baca other people’s 'weird things', I thought “Tak weird pun. Akupun macam ni”. So, siapalah yang tentukan what’s weird and what’s not. Anyways, for you Asni, Kak AM will start with two (konon2) weird things about Kak AM:


6 Weird Things About Me: Weird Thing Numero Uno

I don’t/can’t eat TELUR burung puyuh. I even gag at the sight of it. Burung puyuh is nice though, it’s the telur I can’t stand. Aku rasa ini perkara pelik kerana seringkali, bila orang dapat tahu aku tidak memakannya, orang akan terkejut terbeliak and goes “But why?”

Alkisahnya, di satu hari yang lapar di STF, terlalu ramai orang di kantin, maka aku ke koop dan beli 2 cucuk telur itu yang disaluti sambal. Aku makan sehingga habis. Tiba2 ketika menduduki ujian Kimia aku rasa loya (atau mungkin juga aku loya tengok soalan sebab tak reti jawab), maka aku ke tandas beberapa kali dan menghabiskan masa yang lama untuk muntah. Maka banyak soalan test yang tak terjawab (kononla, padahal memang tak reti jawab) and I felt sick the whole day. There goes, my short affair with telur burung puyuh which ended in disaster.


6 Weird Things About Me: Weird Thing Numero Dos

I eat sweets in crushed form.
Yakni, aku akan pepak sehingga hancur dan makan sikit2. Juga, aku rasa ini perkara pelik kerana seringkali orang hairan mengapa aku perlu berbuat demikian. No reason.


Weird, no? More weird thing (s) coming your way! Behold!

No comments: