Wednesday, August 30, 2006


Freedom is nothing else but a chance to be better


(1) Mind set: I was in high spirit this evening, after a mandom day due to a bad start. But my patience was tested again; at 8.30 p.m., arrived my empty home (parents went somewhere else) dan mendapati bahawa kawasan rumahku itu blacked out sepenuhnya. Pada mulanya aku ingin menangis sahaja. Tetapi aku yakin bahawa semua emosi boleh dikawal. Kesemuanya mind set sahaja. Lalu aku telah salurkan keadaan yang tidak berpihak kepadaku itu kepada "enjoying my independence"; bought Eh! Magazine (yang cover pagenya Fazura yang comel dan lantang), went to a kopitiam near my house, had some chicken wing and teh ais, went back home dan alhamdulillah tenaga elektrik itu telah kembali. It is all in the mind kan?




(2) Perdana Menteriku: Pak Lah, you don’t have to justify your “Saya adalah seorang Perdana Menteri negara ini”, because you are. Dan sesiapa yang menyibuk hendak mengherdik, membacanya sebagai tingkah ‘sombong’ dan meneliti ungkapan biasa itu dengan gaya luar biasa, adalah mereka yang tidak ada kerja lain selain terlalu suka mencari salahnya orang lain. Give Pak Lah a break lah people.


(3) Siti v Mawi: Siti’s wedding, 6.3 juta penonton while Mawi-Ina’s laugh-stock-show, 4.8 juta. I have always wondered how they measure such thing. Rupanya begini: “Rating penonton itu dilakukan menerusi sampel 840 buah rumah di Semenanjung Malaysia menggunakan meter yang dihubungkan dengan pejabat AGB Nielsen Media Research. Ini memandangkan jumlah penonton yang dinilai oleh AGB Nielsen Media Research hanya berdasarkan kepada mereka yang setia menonton 15 minit pada setiap program itu.” (Sumber: Utusan Malaysia online). And if I may add here, Siti looked incredibly jelita during the reception.


(4) 31.8.2006: Sahabat jiwaku Paghoh/Far/Kin akan menjadi lebih dewasa menjelang detik ini; individu yang tempatnya antara yang teratas dalam hati, yang masa-masa bersamanya selalu kurindu, yang jiwanya bersentuh dengan jiwaku, yang persahabatannya akan kupertahan hingga hujung usia. Selamat hari lahir dan semoga diredhaiNya selalu. Selamat hari lahir jua negaraku, Malaysia. Bebaskan minda dari segala yang negatif!

No comments: