Wednesday, May 27, 2009

You're like an Indian summer in the middle of a winter
Like a hard candy with a surprise center
How do I get better once I've had the best



MASA UNTUK FAKTA-FAKTA TIDAK MENARIK MALAHAN TIDAK BERGUNA SAMA SEKALI. PERCAYALAH.

FAKTA PERTAMA:
Gambar-gambar yang menghiasi diambil guna kamera lomo. Ramai orang tak tahu apa itu kamera lomo. Some actually thought I misspelled LAMA menjadi LOMO. It’s lomo and it’s damn cool, people. Saya mahu didik yang tidak tahu, bahawa secara ringkasnya, lomography ialah satu teknik photography which emphasizes casual, snapshot photography. Gambar-gambar perlu ada karakter yang unik iaitu over-saturated colours and off-kilter exposure. Ada kamera khas untuk teknik yang cool ini, yang tidak mahal, tapi saya masih belum beli lagi. Siapa yang sayang pada saya, sila hadiahkan.


FAKTA KEDUA: I have the mandate to announce that the Firm is looking for another litigation lawyer to replace the one that got away (I’m so jealous of him!) I have been swamped with work lately dan otak saya sangat letih. Sesiapa berminat, mari memohon and come help ease the burden. Please?

FAKTA KETIGA: Perasan tak ada seorang manusia kacak di dalam X-Men Origins: Wolverine? Ya, beliau ialah Gambit. Saya baru perasan bahawa beliau adalah manusia kacak dalam Friday Night Lights. Beliau juga manusia kacak yang jadi pelakon tambahan saja dalam The Covenant. Ini fakta yang sungguh lagha but I can’t help but share; I’m obsessive that way.

FAKTA KEEMPAT: Hari ini saya hampir kehilangan gelang tangan yang Suami saya beri (yet again!) Satu rumah saya geledah seperti perompak. Hasil negatif dari kejadian ini ialah saya terpaksa mengemas semula rumah. Letih. Hasil positif ada tiga: (1) Saya jumpa gelang itu. (2) Saya jumpa satu lagi gelang emas putih yang Ibu saya beri 3 tahun yang lalu yang saya sangka telah hilang ditelan bumi. (3) My house is now spotless selepas dikemas dan dibersihkan. Hikmah comes in the simplest form, kan?



FAKTA KELIMA:
Majalah Galaxie senaraikan 11 Summer Movies yang wajib ditonton iaitu: (1) Transformers: Revenge of the Fallen, (2) Harry Potter and the Half Blood Prince, (3) Public Enemies, (4) Star Trek, (5) Night at the Museum 2, (6) Ice Age, (7) Up, (8) Hannah Montana, (9) Terminator Salvation, (10) Angels & Demons, (11) G.I. Joe: The Rise of Cobra. Saya telah tonton 3 out of 11. And strangely enough, the movie that I really want to watch now is Syurga Cinta. Ahmad Idham perlu berterima kasih kepada pemilih lagu latar bagi trailer Syurga Cinta itu; lagu latarnya alone yang buatkan saya teringin menonton. Seriously.



FAKTA KEENAM: Larry dalam Night at the Museum 2 kata, “The key to happiness is doing what you love with the people you love”. Adalah fakta bahawa saya tiada kedua-dua perkara tersebut. Adalah fakta bahawa someone at work pissed me off a few days ago. I was furious for a while sebab perempuan itu sungguh tak semena-mena mahu mencari pasal dengan sungguh tidak professional, but I decided to let it go. I decided that she is not worth my time. I decided to conquer negativity with optimism.

FAKTA KETUJUH: Saya rasa Are You Smarter Than A 5th Grader? adalah suatu quiz show yang sangat bijak dan menarik (I’m watching it as I’m typing this). And who would have thought it could be so damn funny as well?! Setiap kali menonton, perut saya akan sakit sebab ketawa banyak sangat. Host itu kelakar sangat; I admire his quick wit! Kalau mahu rasa bodoh, sila tonton. Sayapun sangka Buddhism berasal dari China. Rupanya dari India dan berkembang dengan hebat di China. Ini fakta tau. Sumpah rasa inferior kepada kanak-kanak comel yang bijak itu.

FAKTA KELAPAN: Kerja sungguh letih. It’s the same exhausting routine every single day. Sesungguhnya letih. So letih sometimes I think about menjadi penjual cotton candy di suatu fun fair yang sejuk dan fun, where I get to sell something sweet to happy people. Atau penggubah bunga untuk majlis perkahwinan selebriti terkenal, where I get to help make all things pretty for the happiest day of someone’s life. Atau cashier di suatu kedai buku, preferably Pay Less Book, where I get to read free books all day long. Or to be paid to travel and blog about it, where I get to do 2 things that I really, really love. Oh my, saya mahu, please?


LETIH. SEKIAN UNTUK KALI INI.

No comments: