Tuesday, March 10, 2009

"Nothing in life is to be feared. It is only to be understood"


According to Buku Muka, I am Monica Geller. Walaupun not as obsessive or compulsive as she is, saya rasa someway or another, adalah juga persamaan saya dengan perempuan neurotic itu.


Sila letak balik di mana anda jumpa ia.

Like Monica, saya agak teliti tentang placement. First shelf untuk cutleries, second for kitchen towels, third for barang-barang kering. Stapler and stationeries in the first shelf, incoming mails dalam tray sebelah CPU, files for Court atas rak belakang kerusi. Tanya Ayin. Dia pernah uji saya. Dia belek-belek wallet di SOGO kemudian tak letakkan di tempat asal, kemudian saya ambil wallet itu dan susun semula. Ya, I think you know the drill lah.

Do you know the correct way to make the bed?


In one of the earlier episodes of FRIENDS, Monica marah her then boyfriend, Richard because he made up the bed, but not to her satisfaction, sebab kalau bed sheet ada corak bunga, bunga mesti heading towards kepala katil and not the other way around. Because according to her, kepala katil ialah cahaya matahari untuk (corak) bunga itu. Adakah dia gila? Call me crazy jugalah sebab I so so agree with her! The first time I saw the scene, I was like, that is so true! I felt so kindred to Monica ketika itu. Heh.

Sila lipat semula, terima kasih.

Like Monica, I fold the hujung of my pita pelekat (Selotape as we fondly call them), supaya senang. Jadi ingatlah, if you borrow my Selotape, make sure you lipat balik the hujung, okay? Haha.

Sarcasm is Ayin's food, no?

I appreciate sarcasm. I think Monica does too; why else would she marry Chandler, the King of Sarcasm? Haha. Tapi tentulah sarcasm dalam good-natured, lawak-lawak, sweet-sweet saja yang dibenarkan; sarcasm yang memenyampahkan is not appreciated ya.

Pretty pretty things.

Saya juga simpan ribbons di rumah. Tapi saya tidaklah ada ribbon drawer seperti Monica's. But yes, saya ada beberapa gelung ribbons. Sebab saya selalu rasa ribbon makes everything prettier. Ibu saya lebih hebat; dia ada one large box full of ribbons of many colours. Syok kan?

My way or no way. Ngeee.

Oh yes, you can say that I am obsessed with system. I have certain ways of organizing my things and I’m quite obsessed with it. Ngeee. Like the folders in my PC; my colleague once guna my PC dan sungguh kagum dengan penyusunan documents saya. Saya suruh dia jangan kagum sebab sebenarnya saya rasa sedikit psycho. Hampir semua perkara dalam hidup saya bersistem. Sistem sidai baju. Sistem masak. Sistem pagi-pagi sebelum ke tempat kerja. Semualah. Ya, saya agak obsesif tentang itu so you don’t want to mess with my system sebab nanti saya jadi sedikit fidgety. Haha. Alahai belum lagi sekronik itu sebenarnya. Kalau anda salah cara sidai baju, saya betulkanlah balik. Jangan takut mahu tolong saya sidai baju. Blame my mom. It’s actually her system. Heheh.

Really, I'm way more cool.

But unlike Monica, I’m not bossy/ competetive. Ask my staffs/ colleagues/ friends. Really I’m not. (Owh tapi jangan tanya Suami saya) Haha. Well maybe sometimes saya suka things to be done the way I think is right, but Monica, she is way to bossy lah. Hahaha.

Sudahlah bebel. Letih. Oh. According to the Buku Muka, I karate chopped a homeless guy on your car because that's how I roll. Cool kan saya?

No comments: