Wednesday, January 30, 2008

Love can touch us one time and last for a lifetime
And never let go till we're gone
Love was when I loved you
One true time I hold to
In my life we'll always go on



Saya kira filem Titanic adalah satu lagenda di dalam industri perfileman kerana sambutan yang luar biasa terhadapnya. Everyone was head over heels in love with Jack, everyone was humming My Heart Will Go On and everyone dreamed of a love story as romantic. I remember watching it for the first time at Block C Common Room in STF. Almost everyone was crying during this one scene and I thought I must be heartless because I just couldn’t cry. Gua siap cuba menangis okay, sebab terasa macam pelik, tapi tidak berjaya. Gua kira sebabnya ialah gua rasa cerita itu sedikit keji kerana:

(a) Leo Di Caprio itu wajahnya terlalu bayi maka dia kelihatan seperti adik bongsu yang masih mentah yang mahu bercinta dengan kakak sulungnya;

(b) Ia terlalu hype; gua memang kurang gemar cerita yang terlalu hype;

(c) Terdapat scene mengajar meludah; sangat keji okay, gua tidak suka orang meludah merata-rata, sungguh gross;

(d) Gua tidak suka apabila Rose menyuruh Jack melukisnya “Wearing this (iaitu rantai), wearing only this”; sungguh murahan gadis aristocrat itu.

Tapi perlu gua nyatakan di sini bahawa lagu My Heart Will Go On itu memang meruntun jiwa, terutama apabila versi bersama dialog dari filem itu kerap diulang di radio Singapura itu (ketika itu Hitz.FM belum lagi popular). Apa ya nama radio kegemaran STFians itu? Help me recall! Anyone?

No comments: