Friday, May 18, 2007

Those who do not know how to weep with their whole heart
don't know how to laugh either
~ Golda Meir



Women’s hormonal change is sangat kelakar, okay. Just look at Miranda (from Grey’s) - tiba2 dia jadi begitu empathy dan sangat motherly after her first baby. But that is a good thing, no? Not to chauvinistic (or simply stoopid) males yang menganggap emotion equals to weakness.

Like some people yang dengan so-not-kelakarnya mengatakan YB BG pun "bocor tiap2 bulan". True, but so not ethical, okay. Back to hormonal change. Bulan ni, gua punya time of the month membuat gua sangat jiwanglah.

(1) Gua tak marah2pun tunang gua (at least, not yet). Gua baik dan sweet dan menggila yang comel sahaja terhadapnya. Tak meroyanpun tau.

(2) Gua layan Selimut Hati (by Dewa) dan Cinta Mati (by Ahmad Dhani and Agnes Monica) beribu-ribu kali.

(3) Pagi tadi MHI selingkan video clip Kaer, Izinkan Ku Pergi, gua nangis.

(4) Hari ni gua pergi tonton Suhail got admitted to the Bar (tahniah, sahabat!) Tiba2 when one Chinese petitioner’s latar belakang was read by her Mover, gua bergenang air mata. Tiba-tiba? Gua tak kenalpun dia. Saiko.

Gua rasa kalau Mila berjaya dinobatkan sebagai the first juara wanita AF, gua akan termenangislah. Tiba-tiba? Mila adik gua ke?

No comments: