Thursday, March 29, 2007

You are as young as your faith, as old as your doubt;
as young as your self-confidence, as old as your fear;
as young as your hope, as old as your despair.



Beberapa perkara membuatkan aku rasa oh sangat grown up!

(1) Attending a 3 hours meeting. Nerve-wrecking why? (a) Meeting itu bersama 2 lawyers of 5 years experience each and 2 partners with 15 years each, whilst aku, ngeh ngeh, tak sampai setengah tahun. (b) I got assigned to 20 new portfolios. Thanks a lot.

(2) My positive self kemudian berkata kepada my pessimist self: "Relaxlah. Think of it as a good learning ground for you." Eh wait, positive thinking is kids' attribute. Not grown-up's. Ok cancel yang itu.

(3) Pulang ke rumah, Ibu bertanya “Kenapa lambat?” dan aku jawab, “Meeting habis lambat.” Waa meeting habis lambat? Gila aah.

(4) Memberi wang saku pada adindaku setiap kali dia mahu pulang ke UIA dan men-top-up-kan kreditnya setiap kali dia dengan sopan meminta “Kakanda yang dikasihi, sudilah kiranya…..”

(5) Berbincang mengenai perkahwinan dan mendapati bahawa ia tidaklah too far away and is oh so attainable. Dulu rasa macam orang yang kahwin ni besaaaar sangat.

(6) When wedding invitations from kawan2 lama keep coming in. And people around me are all planning to get hitched soon. Or better still, when more and more people I know dari zaman hingusan telah ber-first-baby.

(7) Bila sahabat baikku (of same age) berada dalam situasi begini:

Body Shop Salesperson: Umur akak berapa ya?
My Kindred: Rasanya berapa?
Body Shop Salesperson: 25?
My Kindred: Oh okay. So I look my age lah.

(8) Mempunyai lebih RM100 di dalam wallet for my just-in-case (s).

(9) Menghadiri Mahkamah. Serious rasa tua.

(10) Dalam masa beberapa jam, 25 lah umurku. Woa that is like ¼ abad!


How to restore my youth? No, bukan anti-wrinkle cream. Last night I ate Kiddies chocolate dan main belon! Hehe. Fun!


Aku masih sangat suka ceklat zaman kanak2 yang taklah sedap sangatpun ni. Cara makan - gambar di sebelah kanan - tinggalkan rangka.



Ada ke orang yang tak main belon ni dulu2? Aku ada 1 kotak, selepas diagih2kan, tinggallah banyak ni. Masa beli kat Cineleisure flea market, Apek tu siap kata "Bring back your childhood!" Comel.

1 comment:

Anonymous said...

Hey! Someone in my Facebook group shared this site with us so I came to check it out.
I'm definitely loving the information. I'm bookmarking
and will be tweeting this to my followers! Exceptional blog and wonderful style
and design.
My webpage: http://startupfact.com