Wednesday, March 07, 2007

So where is the passion when you need it the most?


Ya, aku berada dalam lingkungan perasaan yang tergambar di atas. Tanpa sebab yang jelas. Walaubagaimanapun, disebabkan aku telah menulis issues ini terlebih dahulu, maka terpublishlah ia. Have a read and in the meantime, have a better day!


(1) Gaji kakitangan awam dikaji. Proposal 20% kenaikan for pegawai gred A. Keadaan ini menjadikan aku: (a) Rasa mahu jadi kakitangan awam. Oh alangkah seronoknya jadi lawyer kerajaan; dan (b) Rasa agak gembira kerana tentulah aku akan merasa tempiasnya jika proposal diluluskan. Heh. But Mr.Sweetheart is skeptical. He said, budget kerajaan dah yilek pochek guna to send Mamat Hensem for teh tarik experiment di angkasalepas. Huwa!


(2) Mat Rempit ke, Dajal Rempit ke, what difference does it makes? A rose with a different name would still smell as sweet, and likewise, a Mat Rempit with a different name would still merempit dan berfoya-foya seperti biasa. Jadi? Enough already lah with the stupid diskusi!


(3) Aku rasa office aku ada hantu. Sebab hantu saja yang sanggup keluar toilet meninggalkan sisa-sisa pepejal kecoklatan tanpa dibersihkan, kerana: (a) Hantu pengotor; (b) Hantu mungkin tak cukup tinggi untuk capai handle flush itu; (c) Hantu invisible, maka boleh keluar dari toilet without fear ada manusia di luar yang menyaksikan “ooh dia ni rupanya yang selalu tak flush”; dan (d) Hantu tak pandai baca notis. Hantu oh hantu.


(4) Speaking of hantu, I like the way Osman Ali (director of Puaka Tebing Biru) anwered the Mingguan Malaysia's reporter tentang hantu dalam filemnya yang beremosi. Dia jawab begini:

"Semua manusia dalam dunia tak tahu hantu itu macam mana. Apa yang kita faham ialah berdasarkan hantu dalam filem-filem sebelum ini. Hantu kena terbang, tak ada kaki dan menakutkan orang. Tetapi saya pula tukar hantu dengan ada perasaan, cinta dan kasih sayang. Jadi memang agak janggal bagi orang lain nak terima sebab tiba-tiba hantu cakap fasal kasih sayang, boleh menangis pula tu. Kita selama ini tak pernah kenal hantu. Jadi kita boleh persembahkan dalam pelbagai imaginasi sendiri. Tak ada bukti yang hantu tak boleh menangis. Saya pilih untuk jadikan hantu sebagai pencerita. Mungkin sebab itu orang rasa beza. Hantu penuh dengan perasan pula. Susah sikitlah." (Sumber: Utusan Malaysia Online) Hahaha. Comel betul.

No comments: