Monday, December 11, 2006

We travel far and wide, but we begin in STF


Had my lunch and got 10 minutes left to berfoya-foya before resuming work (konon). Got nothing to do so I browsed through my alma mater's website (Which is in in pink! Sangatlah girlish) dan meninjau gambar2 panorama sekolah. Every places remind me of some distant memories. Nostalgic, beb.



Tempat makan adalah kunjungan utama. Kantin on the left (Srikandis, check out the new chairs!), Dewan Makan on the right. Kantin with Uncle Jo's famous teh ais, mee goreng with telur mata kerbau and sambal, rojak pasembur on weekends, ABC during Ramadhan. STFians love our canteen and the pakcik-makcik therein. And I think I've written enough about the dining hall foods here in my blog. Enough saidlah tu, memang enak.




Mahsuri (Blok C) on the left, tempat tinggalku sehingga Tingkatan 3 and Tengku Arfah (Blok B) on the right, tempat tinggalku semasa Tingkatan 4 dan 5. I love living in Blok B but I am a Mahsuri jati throughout my STF years.




Bilik Warden on the left and Surau on the right. I love hearing parcel announcement from Bilik Warden but hate it the most when Sensei was on duty. Gerun. I love our Surau and the ketenangan it provided, especially di hujung minggu yang homesick, atau ketika mahu exam; melepak di surau amatlah menenangkan jiwa.




Air terjun berhantu on the left and Dewan Bistari on the right. Ada ke tempat yang tak dilabelkan berhantu di STF itu? Alhamdulillah (or too bad?) tidak pernah ketemu semua hantu itu. Especially the famous Green Lady, hantu of an STFian in her baju outing who was raped and killed di perkarangan pintu masuk STF (or so the story goes).


Too bad there was no picture of the compound di mana berlakunya aktiviti round compound dan tenet yang sering berlaku selepas waktu prep dan selepas solat Isya' di hujung minggu. Tengah round compound tu, stop seketika di kantin, beli teh ais bungkus, round semula. Selain merupakan faktor destress, round compound mengukuhkan persahabatan dan baik untuk kesihatan.

Don't we all love walking down the memory lane once in a while?

No comments: