Thursday, April 27, 2006

Men are obsessed with cleavage, women are obsessed with shoes. It's the exact same obsession. It doesn't matter how many times we've seen these things, every time these objects are presented to us, we have to look. We cannot not look.**


If you ask me what I really despise right now (besides commuter service, of course), the answer would be my court shoe. This evil pair is not even mine to begin with. Ibu bought them for her trip to Beijing few years back, but she hated them. Sudah lama tapi masih tak terpakai maka amatlah menyakitkan. I had to stop on my way back from court today to buy some plaster untuk kedua-dua kakiku (I usually wear socks with them but carelessly forgotten my much needed buffer today). Lecetan yang memang menyakitkan. And they are not even cute! Tiada heels pula tu. Setidak-tidaknya, if they help membuatku kelihatan tinggi dan comel, itu akan jadi kes Biar Seksa Asal Bergaya, tapi TIDAK. Mereka hanya menyakitkan. And they are expensive. I don’t get it, bagaimana court shoe ku sebelum ini boleh menjadi amat comel dan RM30 dan tidak menyakitkan altogether, tetapi mereka ini, the exact reverse.

Kenapa saya tidak beli kasut baru? Kerana setiap kali saya bertemu dengan kasut bertutup yang comel dan saya gemari dan memenuhi keperluan peraturan Mahkamah: (1) Saya sedang tiada RM; (2) Tiada saiz saya dalam stok; atau (3) Boifren saya ruthlessly mengatakan ianya buruk. (I almost always take his words to heart)

Anyways, this has been a hectic week. I am really, really looking forward untuk menikmati hari minggu dan Hari Pekerja ku. Harapanku cuma firma ku itu akan memberikan allowances kami sebelum percutian ini bermula. Hari Pekerja lah Isnin ni, how could they not?! Or could they?!


** Quote ini adalah SeinLanguage yang dicuri dengan sopan dari blog sahabatku Ayunik. Terima kasih. And, for the record, I love Seinfeld. Relevant?

No comments: