Friday, February 24, 2006

Be nice to the people you meet on your way up. You might meet them again on your way down.


Cranky mode: Apa kau ingat kau kuat? That replacement Makcik kaunter from BC pissed me off! Ooh mentang-mentang saya Chambie je, Makcik ingat senang-senang je Makcik boleh buli saya ye? Mentang-mentang saya lagi 7 bulan barula akan ada position dalam dunia ni. Haa?! Haa?! Okay walaupun literally Makcik tidak buli saya, technically by treating me with disrespect and kekerekan, eleh, with your kunun-kunun Mat Saleh slang (which did not impress me at all), Makcik telah buli saya. Makcik ingat Makcik best sangat aah jaga kaunter BC tu? I can tolerate clueless, lembab waiter, but disrespectful and kerek Makcik kaunter really really piss me off.

Ooh makcik letih eh? Reminder, makcik: Baru pukul 11! Wakey wakey, sleepy head. Ooh makcik ada masalah eh? Newsflash makcik, so do I, dan sume makhluk bernafas atas muka bumi ni! Ooh so I am the one yang tak tough? I am. I am just pissed. Ooh dalam hidup ni memang akan ada lagi manusia-manusia macam ni, tapi takpela, aku nak handle diorg ni one person at a time, and at this particular moment, aku nak membebel pasal this particular makcik. Kalau Makcik ni boss saya ke, seorang much respected Hakim ke, Makcik entitled la jugak nak buat saya macam ni. Tapi Makcik bukan, wahai Makcik.

Lagi tak best, sebab ibubapak aku dari kecik ajar aku Hormat Orang Lain Terutamanya Orang Yang Lebih Tua. Jadi walaupun I was treated sebegitu, aku senyum saja dan proceeded with apa yang sepatutnya. Takpe takpe. Kita bagi peluang sekali. Lagi sekali, silalah terima sekeping buah fikiran aku.

(Disclaimer: Artikel dikarang berdasarkan pengalaman pada hari ini dengan one particular Makcik kaunter, no bias or prejudice whatsoever towards other penjaga-penjaga kaunter)

No comments: