Thursday, November 15, 2007

If you're willing to change the world, let love be your energy
I've got more than I need, when your love shines down on me



Hari ini kita bercerita tentang penyataan yang comel dan genius, penyataan tidak comel malah tidak genius dan memualkan tekak serta penyataan yang comel dan menggelikan hati.

Comel dan Genius
Anda kenal Robbie Williams? Beliau adalah cinta pertama saya. Statement beliau yang ingin saya kongsi ialah acceptance speech beliau ketika memenangi MTV awards. Pada tahun 2000, ia berbunyi: “I'd like to thank MTV for my 3 houses, my 5 cars and my supermodel girlfriend. Long live the dream" dan pada tahun 2001, ia berbunyi, “Last year I was very arrogant with my acceptance speech. This year, it's completely different. The supermodel girlfriend turned out to be an anorexic lesbian. As far as the houses go, I couldn't keep up with the mortgage payments. I'm living in a caravan now. And the cars, I ran them all off. Live the nightmare.” Comel!

Tidak comel, tidak genius malah memualkan
Moving along. Anda tahu buku Malaysian Politicians Say the Darndest Things? Di dalamnya terkumpul banyak penyataan tidak genius, tidak comel malah menghasilkan gelengan kepala kerana menerbitkan rasa mual. Termasuk penyataan bocor yang menjadi topik perbualan hangat suatu musim yang lalu. Tapi tidak, penyataan terkini seperti mengenai pembangkang berkerusi roda, penyataan Witness Protection Act yang nampaknya terhasil akibat too much of watching American TV serta the latest, “you can even see their tunnel” - statement yang merujuk kepada the shortness of Air Asia stewardesses skirts. Kita tunggu volume kedua. Mual, bukan?

Comel tetapi menggelikan hati
Anda pasti kenal abang Ayuni, Encik Federer. Beliau mahu Brad Pitt melakonkan wataknya. Ya anda kacak tetapi tidaklah Brad Pitt, Orlando Bloom mungkin? Someone get him a mirror, please! Ayuni? Anyone? Peace!

No comments: