Sunday, November 26, 2006

I remember the moment being struck down by lightning
since the first time I saw your face


Oh God I felt so ilmiah yesterday having attended a seminar on a lazy Saturday. It was an international muzakarah on islamic financing, yang sangat relevan dan penting buatku since most of my assigned portfolios at HSK adalah berkenaan islamic banking. But having to wake up early dan malah telah stayed hingga tengahari (walaupun tidak sampai ke petang) amat mengkagumkan diriku sendiri. Thank God the foods were so good and the muzakarah was okay. Sebenarnya compulsary on all HSK lawyers, tapi hanya 7 of us were there, which aku sangat memahami, kerana jika aku ada suami/isteri dan/atau anak-anak, or anything better to do seperti ke majlis perkahwinan sahabat-handai, aku juga akan tidak ke situ. Tapi aku budak baru, dan I had nothing better to do other than tidur dan bermalas-malasan. Dahlah, panjang pulak.


To a more important topic: I have been having weird nightmares. Tentang kegeringan ayahandaku. Kemudian pula mengenai Malaysia yang mengalami peperangan maka memaksa rakyat menjadi refugees di negara asing. Juga tentang bayi kepada jiranku di neighbourhood lamaku di Seri Gombak yang ditembak sedas di dahi di depan mataku.

Strangely, aku tidak merasa gentar bila terjaga dari setiap mimpi ini. Kerana (1) Selalunya ia berlaku kerana aku tertidur tanpa solat Isya' lantas aku terjaga untuk solat. (2) Apa yang kurasakan selepas those nightmares was cinta yang sarat dalam jiwa: (a) Betapa kasih pada bapaku dan sengsara jika tiadanya dia; (b) Sepanjang aku menjadi refugee itu, aku rupanya telah menjadi isteri kepada Sweetheart yang menjagaku dengan sepenuh raga; (c) Bayi jiran itu ialah bayi rakan lamaku, Wong See (yang bukan jiran tapi rakan sekolah rendah dan rakan sebas sekolah), maka tiba-tiba rasa rindu pada rakan-rakan lama yang mostly sudah tidakku tahu apa ceritanya.

Sudahlah. Mahu tonton Apprentice Finale. Have a good Monday tomorrow!

No comments: